Op de Nederlandse werkvloer is de ict’er bij 37 procent van de werknemers een constante hotline voor ict-problemen. Desalniettemin heeft een op de drie werknemers de ict’er nog nooit gezien. Het merendeel (89 procent) probeert computerproblemen eerst zelf op te lossen, alhoewel dit volgens 41 procent meestal niet lukt. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturewebsite NationaleVacaturebank onder duizend werknemers en werkgevers.
Op de vraag wat werknemers doen als hun computer kapot gaat, zegt 8 procent direct de ict’er te bellen. ‘Nederlandse werknemers vinden dat ze zelf uitstekend overweg kunnen met computers en gaan eerst zelf aan de slag met computerproblemen’, zegt Joop Uitendaal, marketingdirecteur bij NationaleVacaturebank. ‘Maar helaas lukt dit niet altijd. ict’ers zullen er ongetwijfeld niet heel blij mee zijn als collega’s zelf gaan prutsen met computers, dit levert uiteindelijk vaak meer problemen op.’
copyright / lees verder op Computable.
Lees ook de resultaten van het onderzoek ‘Ctrl Alt Delete’ van de Universiteit Twente.